Dag 6 en 7 - Nashville en Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Carlijn Bussel - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7 - Nashville en Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Carlijn Bussel - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7 - Nashville en Memphis

Door: Carlijn van Bussel

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

15 September 2017 | Verenigde Staten, Memphis

Gisteren zijn we verder gereist naar de muziekstad van het zuiden, Nashville. Het was een korte rit en kwamen rond het middaguur in Nashville aan. De groep is in tweeën gesplitst. Ik heb de Country Hall of Fame al eens gezien en wilde liever shoppen; maar daarentegen welke vrouw gaat er niet graag shoppen? Wist ik veel dat die moeilijker zou worden dan ik van te voren had gedacht. Op Broadway Street, wat je kunt zien als een hoofdstraat, bestaan de winkels voor 100% uit cowboylaarzen, cowboyhoeden en souvenirs. We hebben misschien wel 3 kilometer gelopen en hebben geen normale kledingwinkel gevonden. Ik moet toegeven dat het een fijne wandeling was, in de regen.

In 2009 zijn we, op aanraden van onze taxichauffeur, bij een restaurant genaamd Demos gaan eten. 's Avonds hebben wij daar lekker zitten eten. We hebben wst gedronken bij een Honky Tonk, wat in het Nederlands een bar met live countrymuziek betekent. Al met al hebben we een muziekale dag gehad.

Vandaag zijn we aangekomen in Memphis, de geboortestad van natuurlijk Elvis Presley. Ik heb Graceland aan me voorbij laten gaan, omdat wij de experience in 2009 al hadden gedaan. Het weer is totaal omgeslagen en met een temperatuur van 30 graden wilde ik graag genieten van de zon aan het zwembad.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten op Beale Street, wat je weer kunt vergelijken met een hoofdstraat. We hebben naar live-muziek geluisterd onder het genot van een drankje.

Morgen reizen we verder naar New Orleans. Vanaf nu zijn de steden en dorpen die we gaan bezoeken totaal nieuw.

Ik kijk ernaar uit!

• 15 September 2017 - 06:42

Ron Van Bussel:

Lekker weer maakt de boel vrolijker.
    Wij zijn benieuwd naar New Orleans.
    Have Fun !

• 15 September 2017 - 09:37

Oma En Opa:

wij lezen wel ,dat jij je amuseert, geniet daar maar van. heel fijn dat het goed gaat ,helaas nog maar eem weekje. veel plezier en groetjes van ons opa oma

• 15 September 2017 - 11:13

Jacqueline Van Dijk:

30 graden, heerlijk! Veel plezier in New Orleans

• 15 September 2017 - 20:20

Marcel:

Pfieuw, 30 graden, da's een stuk beter dan de 10 graden eerder deze week :-) Maar, elvis is niet geboren in memphis, maar tupelo Mississippi, vanaf zijn 13e woonde hij in memphis en was ook vaak te vinden in beale street. Pfff was ik toch maar meegegaan, al je verhalen .. heel erg leuk. Ben ook erg benieuwd naar de rest van je reis. Superleuk, geniet ervan.
    ( p.s. jammer van het shoppen ;-) )

• 17 September 2017 - 22:20

Nathalie :

Heel leuk die verhaaltjes van jou is echt een heel avontuur en dat in je eentje ben trots op je meisje,En vind het zo stoer leuk dat je nou aan de stadjes toe bent die jullie in 2009 niet bezocht hebben heel veel plezier nog van de week xxx