Dag 8 en 9 - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Carlijn Bussel - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Carlijn Bussel - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9 - New Orleans

Door: Carlijn van Bussel

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

17 September 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

Vanaf dit punt zijn de plaatsen die we nu gaan bezoeken, nieuw voor mij. New Orleans stond altijd al hoog op mijn bucketlist.

De dag dat we aangekomen zijn in New Orleans, zijn we gaan varen met een riverboat. Dit is een typische, 'ouderwetse' zuid-Amerikaanse boot met een draaiend rad aan het einde van de boot. Dit rad duwt de boot als het ware naar voren. Je kon eten van een buffet terwijl er muziek speelde. Na het eten zijn we een stuk gaan varen over de Mississippi. Onderweg speelde er een bluesband, waardoor je jezelf in de jaren '30 waande.

Op zaterdag hebben we Oak Alley Plantation bezocht. Dit is een plantagehuis waar de slaven vroeger de velden bewerkten. Op deze plantage produceerden ze suiker. Het was een huis wat je in de films ziet met een lange oprijlaan met daarnaast eeuwenoude eikenbomen.

Na het bezoek aan de plantage hebben we heerlijk geluncht bij een restaurant genaamd 'Court of the two sisters'. Dit is best een deftig restaurant en we dienden onszelf dan ook redelijk netjes te kleden.

In de namiddag hebben we genoten van de straatjes en winkeltjes in de French Quarter. 's Avonds stond er een Segway toer voor ons geboekt. Dit was mijn eerste keer op een Segway en was daardoor wel een beetje nerveus. Dit bleek achteraf niet nodig. Het was ge-wel-dig! Je komt op plaatsen waar je wandelend nooit naar toe zou gaan. Zo zie je hoe de mensen in New Orleans leven en niet alleen het toeristische gebied.

Vandaag gaan we verder naar Pensacola aan de Mexicaanse Golf. Het einde van de reis komt steeds dichterbij, dus we blijven voorlopig volop genieten!

• 17 September 2017 - 20:04

Opa Enoma:

Wederom heel fijn dat je je eigen vermaakt en er plezier aan hebt Allemaal spannend heel fijn en geniet met volle teugen. gr opa omax

• 17 September 2017 - 21:51

Ron Van Bussel:

Dat French Quarter, is dat wat we op de tv zien bij NCIS New Orleans?
    Wij zijn benieuwd naar de foto's. Geweldig spannend allemaal!
    Again: have fun!

• 17 September 2017 - 22:14

Marcel:

Die plantagehuizen zie je idd terug in o.a. de serie North and South en natuurlijk Forrest Gump, leuk, das eigenlijk precies een soort huis dat ik zoek. Haha :-) en ook de riverboat erg leuk dat ze die in ere houden, lijkt me ook een leuke ervaring, da's idd even terug in de tijd, even weg uit de drukte van alledag. Geweldig. Geniet ervan met volle teugen.
    En als ik je foto's zie, komt dat wel goed.

• 18 September 2017 - 12:12

Nathalie Van Bussel:

Heel leuk die verhaaltjes van jou een heel avontuur, leuk dat je nou al die stadjes afgaat die jullie in 2009 niet gezien hebt, ben super trots op je dat je dit helemaal alleen doet kei stoer geniet nog van de laatste dagen daar in the New World!!